Garancia, jótállás

Figyelem!

A nem megfelelő kezelés elkerülésére végett kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez. Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára jótállást nem vállalunk, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is Önt terheli.

A kereskedőtől (eladótól) követelje vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését. Egyúttal ellenőrizze, hogy a jármű alvázszáma megegyezik-e a jótállási nyilatkozaton jól olvashatóan feltüntetett számmal. A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények teljesítése, költsége a kereskedőt terheli.

A jótállási jegyben történt bármilyen javítás, törlés, kifestés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

A jótállás kötelezettje: az a vállalkozás, aki a fogyasztóval szerződést köt, azaz az eladó vállalkozás.
Képernyőkép 2025-04-11 142136

 

Fontos fogyasztóvédelmi törvények:
1997. évi CLV törvény: Ez a törvény biztosítja a fogyasztók biztonságos áruhoz és szolgáltatáshoz való jogát, valamint a vagyoni érdekek védelmét.
2008. évi XLVII. törvény: Tilalmazza a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen eljárásokat.
2013. évi V, törvény (Polgári Törvénykönyv): Tartalmazza a szavatossági és jótállási szabályokat, amelyek az utánfutókra is alkalmazhatóak.
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet: Részletezi a szavatossági és jótállási igények intézését.

Tájékoztató jótállási jogokról:

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003-as Kormányrendelet 2021.01.01-től a szavatossági és jótállási előírások módosításokkal egészül ki. A kötelező garanciát kell biztosítani a 10 ezer Ft-nál drágább alkatrészeire és tartozékaira. A KÖTELEZŐ GARANCIA a sajátos feltételeivel működik a kötelező szavatossági jogosítványokkal együtt! A termékekhez mindenképpen csatolni kell a MAGYARORSZÁGON ÉRVÉNYES kötelező jótállási szabályokat és fogyasztói jogokat tartalmazó KÜLÖN GARANCIAJEGYET (jótállási jegyet).

A kötelező garancia új ismérvei a 151/2003 (IX.22) Korm.rendelet és a 19/2014 (IV.29) NGM rendeletek módosításai alapján:
- 10.000-től 100.000 Ft eladási ár között 1 év a kötelező jótállás
- 100.000-től 250.000 Ft eladási ár között 2 év a kötelező jótállás
- 250.000 Ft eladási ár felett 3 év a kötelező jótállás

Képernyőkép 2025-04-11 142257

 

A kötelező garancia új ismérvei a 151/2003 (IX.22) Korm.rendelet és a 19/2014 (IV.29) NGM rendeletek módosításai alapján
- 10.000-től 100.000 Ft eladási ár között 1 év a kötelező jótállás
- 100.000-től 250.000 Ft eladási ár között 2 év a kötelező jótállás
- 250.000 Ft eladási ár felett 3 év a kötelező jótállás

A kötelező garancia a termék átadásának napjával kezdődik, kivétel ez alól, ha a termék üzembe helyezését írták elő. Csak akkor kell az üzembe helyezés napjától számítani a kezdetét, ha az üzembe helyezést a gyártó vagy annak megbízott partnere végezte. Ha a termék beüzemelése 6 hónapon belül nem történik meg, a garancia első napja a számlával igazolt átadási nap. A kötelező jótállás aláírt és lebélyegzett papíralapú jótállási jeggyel érvényesíthető. Az eladó által aláírt jótállási jegyet az áruval azonosítani kell tudni, „személyessé kell tenni”. A fogyasztó a kijavítási igényét a jótállási jegyen szereplő bármelyik javítószolgálatnál érvényesítheti. A javításra átadott terméket 15 napon belül ki kell javítani, vagy ki kell cserélni (törekedni kell). Ha 15 napon belül nem tudják kijavítani, vagy lecserélni, akkor a gyártó köteles IGAZOLHATÓ MÓDON értesíteni a fogyasztót a kijavítás vagy kicserélés várható időpontjáról.

Amennyiben a fogyasztó a szerviznek jelentette be a termék meghibásodását:

- Ha a fogyasztó egyenesen a JÓTÁLLÁSI JEGYEN SZEREPLŐ szervizbe vitte a terméket javítani, a szerviz haladéktalanul értesíteni köteles a gyártót a javítási igény bejelentéséről.
- Ha a fogyasztó egyenesen a JÓTÁLLÁSI JEGYEN SZEREPLŐ szervizbe vitte a terméket javítani, a szerviz a javítás elvégzéséről 5 munkanapon belül köteles értesíteni a Gyártót a javítás elvégzéséről.
- A SZERVIZ KÖTELES a megállapítást követő öt munkanapon belül értesíteni a Gyártót, ha: - a termék nem javítható
- a termék nem javítható 15 napon belül
- a termék nem javítható 30 napon belül sem.
- a termék nem javítható 30 napon belül sem.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmu­tató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül ha­gyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:

Elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesíté­sével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő ha­táridőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijaví­táshoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó - választása szerint - a vétel­ár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy más­sal kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított há­rom munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan több­letköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetés­szerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendelteté­sére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vál­lalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon be­lül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a termé­ket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi cso­magként nem szállítható terméket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjaví­tani.

Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezheti el, a le- és felszerelésről, valamint az oda és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő - így különösen kellék- és termékszavatos­sági, illetve kártérítési - jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesítheti. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsá­tásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

Képernyőkép 2025-04-11 142446 Képernyőkép 2025-04-11 142521

 

Nem vállalunk jótállást:

-ha a következő átvizsgálások - 6, 12, 18, 24 hónap - valamelyikét nem szervizben vagy az előírt időn túl végeztette el (FIGYELEM! Az előírt átvizsgálások díjai a Vevőt terhelik);

-ha az utánfutót szakszerűtlenül, vagy illetéktelenek javították;

-ha a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, elemi kár okozta;

-ha az utánfutót kölcsönözik;
-a gumidefektekre és természetes elhasználódás miatti kopásokra, valamint az utánfutó azon káraira, amelyeket külső mechanikai és vegyi hatások okoztak (kőfelverődés, savas eső, samponnal történő mosása, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb.)ha az utánfutót kölcsönözik;

-a gumidefektekre és természetes elhasználódás miatti kopásokra, valamint az utánfutó azon káraira, amelyeket külső mechanikai és vegyi hatások okoztak (kőfelverődés, savas eső, samponnal történő mosása, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb.)

Képernyőkép 2025-04-11 142426

 

A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék fogyasztónak (vásárlónak) való átadása után keletkezett.
A kötelező jótállásra kötelezettje a vállalkozás: az, akit a fogyasztóval kötött szerződés a szer­ződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.
ALFA termékeket garanciálisan ellátó cégek elérhetőségei iránt érdeklődjön a gyártónál:

Elérhetőségeink:
Tenderszakértő Kft
Cím: 4032 Debrecen, Böszörményi út 175.
E-mail: info.trailershop@gmail.com
Telefon: +36 30 621 7696

"); ttq.page(); }(window, document, 'ttq');